Düzenlenen program içeriğinde; "Eğitici Eğitimi" programının amaçları; program geliştirmenin temel ilke ve kavramlarını tanımaları, eğitim vereceği alanla ilgili program hazırlamaları, yetişkinlere yönelik öğrenme ilkelerini kavramaları ve bunları uygulamaları, öğretim hizmetlerinin değişkenlerini (ipuçları, aktif katılım, pekiştirme ve dönüt-düzeltme) tanımaları, kavramaları ve bunları uygulamaları, yetişkin eğitimine yönelik öğrenme, öğretme yaklaşım, yöntem ve teknikleri kavramaları ve süreç içerisinde bunları kullanmaları, yetişkinlere uygun program tasarısı hazırlamaları, hazırlanan programı uygulamaları, etkili sunum becerisi geliştirmeleri konularına değinildi.
Kursun hedeflerine uygun araç ve gereçleri kullanmaları, ölçme ve değerlendirme tekniklerini kavramaları ve duruma uygun ölçme aracı kullanmaları amaçlandı. Eğitimin gündemini ise; öğrenmeyi anlamak, insanları anlamak, iletişim, ilişki yönetimi ve grup dinamikleri, öğretim yöntemleri ve teknikleri, öğretimi tasarlamak, ölçme ve değerlendirme, öğretim simülasyonu, yetişkinler nasıl öğrenir?, Eğitim öğretim ve öğrenmede bireysel farklılıklar, öğrenme stilleri, yetişkin eğitiminde yöntem ve teknikler, öğrenme stratejileri ve öğretimi, bilgiyi işleme süreçleri vardı.
Yetişkinlerin en iyi nasıl öğrendikleri hakkında beyin fırtınası yöntemiyle tartışma ortamı oluşturulmuş ve sonuçlar listelendi. Bu fikirler; öğrenmeye istekli, yüksek düzeyde hevesli ve belirli amaçları olduğunda, (Amaç-fayda),yetişkin eğitimcilerinin, onların amaçlarına ilgi duyduğunu bilirlerse, (ilgi), eşit davranış ve uygulamalar görürlerse, (kapsayıcı), işlenen konuların ve eğitim yönetiminin kendi hayatları ile yakınlığı var ise, (gerçek hayatla ilişkili), var olan bilgilerini ve tecrübelerini öğrenme durumunda kullanabilirlerse, (uygulama), bilgilerin ve kavramların adım adım ve mantıklı bir sıra içinde verildiğini fark ederlerse, (anlamlı öğr.), Soru sormaya ve serbest tartışmaya teşvik edilirlerse, (ifade özgürlüğü), Aktif olarak eğitime katılıyorlarsa, (aktif katılım), Öğrenirken uygulayabiliyorlarsa, tekrarlar ve özetlemeler yapılıyorsa, (tekrar-özet), Kendilerinde bir gelişme ve başarı duygusu oluşuyorsa (Gelişime-başarı) olarak belirlenmiştir.
Program içeriğinde öğrenme stilleri hakkında bilgi verilerek katılım sağlayan hocalarımıza “Hangi Öğrenme Stiline Sahibiz?” testi uygulanarak hocalarımızın öğrenme stilleri tespit edilmiştir.
Konu anlatımının yanı sıra; öğretim yöntem ve tekniklerinden beyin fırtınası, istasyon, soru-cevap, anlatım, tartışma, sunuş-buluş-araştırarak öğrenme, kavram haritaları, örnek olay, gösterip yaptırma, problem çözme ve bireysel çalışma yöntemlerinden en az biri kullanılarak hocalarımız tarafından uygulamalar hazırlanmış, hazırlanan uygulamalar eğitim grubu içerisinde sunulmuştur.