Sağlık Bilimleri Yüksekokulu - sbyo@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi (İngilizce)








 Geleceğe Dokunan Anneler Projesi


Geleceğe Dokunan Anneler projesine kaynak yaratmak için kurulan Phoca markası Türkiye’de duygusal ihmale uğrayan 4.4 milyon çocuğa ulaşmayı hedefliyor. Duygusal ihmal çocuğa bakmakla yükümlü kişinin bu yükümlülüğünü yerine getirmemesi, çocuğu fiziksel ya da duygusal yönden ihmal etmesi olarak tanımlanıyor. Türkiye’de 4.4 milyon çocuk duygusal ihmalden etkileniyor. Aslı Özdemir ve arkadaşları kurdukları sosyal girişimle Geleceğe Dokunan Anneler projesini ve sosyal girişim markası Phoca’yı hayata geçirdiler.


Aslı Özdemir, 'Geleceğe Dokunan Anneler’in hedefi nedir? İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük kentlerin dışında neler yapacaksınız?' sorusuna..

''Geleceğe Dokunan Anneler olarak temel amacımız duygusal ihmal konusunda farkındalık yaratmak; dolayısıyla hem akademik araştırmalar hem de saha çalışmasıyla iki koldan ilerliyoruz. Birinci odağımız Hacettepe Üniversitesi Pediatri, Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Çocuk Gelişimi Bölümü öğretim üyeleri ile bu konuda daha fazla araştırma yapılmasına öncü ve destek olmak. İkinci odağımız ise 0-6 yaş grubu çocuğa sahip annelerde farkındalık ve duygusal değişiklik yaratmak için seminerler ve eğitimler vermekten oluşuyor. Elbette hedefimiz ülkemizin tamamına ulaşmak. Elimizden geldiğince sahada olup eğitim seminerleri ile annelerle buluşmak istiyoruz. Ancak bunun dışında web sitemiz, youtube kanalımız, sosyal medya mecralarımız ve yakın zamanda planlamaya geçireceğimiz GEDA aplikasyonu ile paydaşları bir araya getirecek bir platform oluşturmayı hedefliyoruz.'' demiştir.

Haberin ayrıntıları için tıklayınız.