Sağlık Bilimleri Yüksekokulu - sbyo@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi (İngilizce)








 Çocuk Gelişimi (İngilizce) Bölümü 1. Sınıf öğrencilerine Çocuk Gelişimi Oryantasyon Toplantısı


Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Çocuk Gelişimi (İngilizce) Bölümü birinci sınıf öğrencilerine saat 16.00’da Çocuk Gelişimi Oryantasyon semineri yapılmıştır.


Sunumda Çocuk Gelişimi Bölümü hakkında bilgi verilmiş, “Üniversitemizde Çocuk Gelişimi Bölümü ve olanakları”, “Çocuk Gelişimci kimdir?”, “Çocuk Gelişimci kimlerle çalışır?”, “Çocuk Gelişimcinin görevi nelerdir, nerelerde çalışırlar?”, “Üniversitemizin sağladığı imkanlar nelerdir?”, “Uygulama dersleri”, “Çocuk Gelişimi Atölyeleri”, “İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Kütüphanesi” ve “Çift Anadal, Erasmus Programları” konuları konuşulmuştur. Bölüm öğretim üyeleri öğrenciler ile tanışmıştır. Sunum sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Sunumda anlatılan konular
Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulu arasındaki farklar:
Yüksekokullar 4 yıllık Lisans Programı, Meslek yüksekokullar ise 2 yıllık lisans bölümüdür.
Gelişim Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümünün bağlı olduğu birim:
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Müdürlüğüne bağlıdır.
Çocuk Gelişimi (İngilizce) Bölümü:
                İlk öğrencileri 2016 yılında girmiştir. İlk defa 2020 yılında mezun verecektir.
2018 yılında Türkiye genelinde tahmini çocuk gelişimci mezun sayısının 1279 olması öngörülmektedir.
Çocuk Gelişimciler kimdir? :
Çocuk gelişimciler okulöncesi öğretmeni, çocuk bakıcısı, uzman çocuk gelişimci, özel eğitim öğretmeni/uzmanı, pedagog değildir. Türkiye’de pedagoji bölümü son mezunlarını 1982 yılında vermiştir. Çocuk gelişimci GELİŞİMCİDİR ve alanı sağlıktır.
Çocuk gelişimci çocuk ve aile ile çalışır.
  • 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren,
  • Özel gereksinimi olan çocuklar (Otizm, Down Sendromu, Cerabral Palsi, Dil ve Konuşma Bozukluğu, Zihinsel Engel, Üstün Yeteneklilik),
  • Korunmaya muhtaç (normal/özel gereksinimli kurumda yaşayan, çalışan, mülteci ve suça itilmiş) çocuklar,
  • Hastanede yatan çocuklar ile çalışır.
  • Gelişimsel değerlendirme ve takip sonucunda ise ailelere çocuk odaklı aile danışmanlığı verirler.
Çocuk Gelişimcinin Görevleri
  • 0-18 yaş arasındaki çocukların gelişimlerini nesnel ölçütler kullanarak değerlendirir.
  • Gelişimsel olarak çevresel veya biyolojik risk altında bulunduğu belirlenen çocuklara ve ailelerine yönelik erken müdahale programları geliştirir, uygular ve süreci takip eder.
  • Bireylerin gelişim ve kronolojik yaşlarını dikkate alarak bireysel destek programlarını hazırlar.
  • Çocukların gelişimleri ile ilgili ailelere, öğretmenlere danışmanlık yapar.
  • Doğum öncesi ve sonrası annelik eğitimi verir, danışmanlık yapar.
  • Çocuk yayınlarında ve oyuncak sanayiinde danışmanlık yaparlar.
  • Hastanede tedavi-bakım birimlerinde çocuğa gelişimsel destek verir. (Hastanede görev yapan çocuk gelişimciler oyun odalarında çalışabilirler ve hastanedeki çevresel düzenlemelerde görev alarak çocuk dostu hastane ortamları yaratabilirler.)
Çocuk gelişimciler nöroloji, odyoloji ve dil konuşma bozuklukları, fizik tedavi, çocuk ruh sağlığı uzmanları ile transdisipliner çalışma yürütür.
Çalışma Alanları
  • Bu programdan mezun olanlar çeşitli özel ve kamu kurumlarında Çocuk Gelişimci olarak görev yapmaktadırlar.
  • Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu’nda,
  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtlarında,
  • Sağlık Bakanlığı Aile Sağlığı Merkezlerinde ve hastanelerde,
  • Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında, 
  • Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde,
  • Milli Eğitim Bakanlığı; Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nde, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nde, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde, Halk Eğitim Merkezlerinde, Anaokullarında, Özel eğitim, bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde,
  • Radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde,
  • Çocuk tiyatrolarında ve çocuk filmlerinde, Çocuklara yönelik kitap, dergi, gazete gibi yayınların hazırlanmasında,
  • Eğitsel oyuncak üretiminde, 
  • UNICEF, ILO ve gönüllü kuruluşlarda, Sivil Toplum Örgütlerinde uzman, danışman, kurucu, idareci, denetimci olarak görev yapmaktadır.
Çocuk gelişimciler derneği Çocuk Gelişimi ve Eğitimcileri Derneği (cgeder)’dir. Mezun olduktan sonra üye olunabilir.
Uluslararası Akreditasyon
Almanya merkezli Accreditation Agency in Health and Social Sciences (AHPGS) sağlık, sosyal bilimler vb. dallarda verilen eğitimlerin akreditasyonunu yapmaktadır. Avrupa Kalite Güvencesi Birliği üyesi olan AHPGS, 120’den fazla ülkede 1200’den fazla programın akreditasyonunu tamamlamıştır.
Uygulama Dersleri
3.Sınıf öğrencilerinin uygulama dersleri “Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Alan Çalışması 1-2” ve “Yaz Stajı”dır. “Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Alan Çalışması 1-2” stajı okulöncesi eğitim kurumlarında yapılırken, Yaz Stajı hastanelerde, özel eğitim merkezlerinde ve danışmanlık merkezlerinde yapılabilmektedir.
4.Sınıf öğrencilerinin uygulama dersi “Çocuk Gelişiminde Alan Çalışması 1-2”dir. Öğrenciler bu stajını hastanelerde, özel eğitim merkezlerinde ve danışmanlık merkezlerinde yapabilmektedirler.
Atölyeler
Drama atölyesi Oyun Ve Oyun Materyalleri, Çocuklu Döneminde Müzik Eğitimi, Eğitimde Drama, derslerinde uygulamalar amacıyla kullanılır.
Uygulama atölyesi Çocukluk Döneminde Sanat Ve Yaratıcılık dersinde uygulamalar amacıyla kullanılır.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Kütüphanesi
Rektörlük binasında, bulunmaktadır. Eğitim-Öğretim Dönemi boyunca hafta içi 08.30-21.30 saatleri arasında hizmet vermektedir. Kütüphede Çocuk Gelişimi rafı bulunmaktadır.
Çift Anadal İmkanı
Öğrenciler Sağlık Bilimleri Yüksekokulu altındaki bölümlerden (Hemşirelik,Odyoloji,Beslenme ve Diyetetik vd.) ücretsiz çift anadal yapma hakkına sahiptir.  Ancak bunun için öğrencinin GANO’su 4 üzerinden en az 2,72 olması gerekmekte, anadal programında yer alan tüm kredili dersleri başarı ile tamamlamış ve disiplin cezası almamış ve %20 lik başarı dilimine girmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler en erken 2. Sınıf 3. Yarıyılın başında en geç 3. Sınıf 5. Yarıyılın başında başvurulabilirler.