Sağlık Bilimleri Yüksekokulu - sbyo@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi (İngilizce)








 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK2019)


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Sağlık Bilimleri Yüksekokulu (SBYO) Çocuk Gelişimi bölümü Öğr. Gör. Buse Kerigan ve Arş. Gör. Çağla Duran ''High Scope Eğitimi Alan 4-5 Yaş Grubu Çocukları ile Bu Eğitimi Almayan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması'' başlıklı sözlü bildiri ve Öğr. Gör. Buse Kerigan Etkileşimli Kitap Okuma Programı isimli çalıştayı ile 23 - 27 Ekim 2019 tarihinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi ev sahipliğinde, uluslararası ve ulusal üniversitelerin ortaklığı ile Muğla ilinin Bodrum İlçesi'ndeki Pina Yarımadası'nda bulunan La Blanche Island Bodrum Hotel'de gerçekleştirilen kongreye katılım sağlamışlardır.


 
''High Scope Eğitimi Alan 4-5 Yaş Grubu Çocukları ile Bu Eğitimi Almayan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması'' başlıklı sözlü bildiri sunumu yapılmış, bildiri sonrasında farklı eğitim modellerinin tartışıldığı oturum düzenlenmiştir.
 
Öğr. Gör. Buse Kerigan “Etkileşimli Kitap Okuma Programı” isimli çalıştayı gerçekleştirmiştir. Çalıştay içerisinde; bu çalıştayın amacı; çocuk ile kitap okuma çalışmaları yaparken onun dünyasına nasıl ineceğimize yardımcı olan etkileşimli kitap okuma programını öğretmenlere, öğrencilere sınıflarında ya da günlük yaşamlarında bu tekniğini kullanma becerisine yönelik bir farkındalık kazandırmaktır. "Çocuğun dünyasına giriş anahtarı"

Çalıştayın amacı ise; Etkileşimli Kitap Okuma Programı çalıştayının üç aşama şeklinde yürütülmesi planlanmıştır. Birinci aşamada teorik olarak bilgi aktarımından önce bu teknik ile ilgili küçük bir sohbet eşliğinde yaratıcı drama çalışması yapılarak başlanması planlanmıştır. Grubun kendi içerisinde etkileşimini sağladıktan sonra, etkileşimli kitap okuma programının tanımı, gelişim süreci, kullanım amacı, etkileşimli kitap okuma süreci ve uygulanma esasları, bu tekniğin nasıl kullanılacağı ve nitelikli çocuk kitapları ile bu teknikten yararlanma başlıklarına yer verilmişir. İkinci aşamada sınıf içi uygulama örneklerinin yer aldığı videoalar ve fotoğrafların yer aldığı bir sürece yer verilmiştir. Üçüncü aşamada ise gönüllülük esasına dayanan, sınıf içerisinde bulunan hikaye kitaplarından seçilerek etkileşimli kitap okuma yöntemi ile okuma çalışmalarına rehberlik edilmiştir. Katılımcıların gerçekleştirilen çalıştaya ilişkin görüşleri alınarak oturum sonlandırılmıştır.